שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים • סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית • ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר
דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית, כשהמדדים המובילים עלו בימים חמישי ושישי. מדד דאו ג'ונס התחזק בשני ימי המסחר האחרונים ב-2%, מדד S&P 500 עלה ב-2.2% ומדד נאסד"ק קפץ ב-3.5%. מספר חברות ישראליות או בעלות זיקה ישראלית בלטו במסחר:

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש 
באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה" 

היפו: מימושים לאחר הדוחות

מניית היפו  נחלשה ב-16.9% בשני ימי המסחר האחרונים, לאחר שהחברה, העוסקת בתחום הביטוח הדיגיטלי בארה"ב, פרסמה ביום חמישי את דוחות הרבעון הראשון של השנה. המימוש במניה מגיע לאחר עלייה חדה מתחילת השנה: מניית היפו הכפילה את עצמה מתחילת 2024, למחיר של כ-18.3 דולר המשקף לה שווי שוק של 446 מיליון דולר. בפרספקטיבה נרחבת יותר, שווי השוק היה גבוה משמעותית כשהיפו הגיעה לשוק הציבורי באמצעות מיזוג עם חברת SPAC ב-2021, לפי שווי של 5 מיליארד דולר.

היפו הוקמה על-ידי אסף וונד המכהן כיו"ר החברה, לאחר שהוחלף לפני שנתיים בתפקיד המנכ"ל על-ידי ריצ'רד מקרתון. ברבעון הראשון של 2024 הכנסות החברה צמחו ב-114% ל-85.1 מיליון דולר, וההפסד הנקי הצטמצם מ-68.1 מיליון דולר ל-33.1 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בסך 20 מיליון דולר, לעומת שלילי בסך 52 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה חזרה על התחזית שלה לפיה ההכנסות ב-2024 יסתכמו ב-340 מיליון דולר, ה-EBITDA השנתי יהיה שלילי בסך 41-51 מיליון דולר וברבעון הרביעי היא תעבור ל- EBITDA רבעוני חיובי.

סייברארק: המניה ירדה למרות העלאת תחזיות

עוד חברה שפרסמה דוחות היא חברת אבטחת הסייבר סייברארק , המתמחה בתחום אבטחת זהויות בארגון, אשר נוסדה על-ידי היו"ר הפעיל אודי מוקדי ומנוהלת כיום על-ידי המנכ"ל מאט כהן. לאחר פרסום הדוחות מניית החברה איבדה 4.1% ביומיים, והיא נסחרת כיום בשווי של 9.6 מיליארד דולר.

הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו ב-37% ל-222 מיליון דולר, והרווח הנקי למניה הסתכם ב-75 סנט. החברה צופה ברבעון השני הכנסות של 215-221 מיליון דולר, נמוך מעט מתחזיות האנליסטים, אך הרווח הנקי למניה גבוה מתחזיות האנליסטים - 34-44 סנט. סייברארק העלתה את תחזית ההכנסות השנתית מ-920-930 מיליון דולר ל928-938 מיליון דולר, צמיחה של 24% ביחס ל-2023, ואת הרווח הנקי למניה מ-1.63-1.81 דולר ל-1.88-2.07 דולר (ובסך הכול 90.5-99.5 מיליון דולר).

כהן מסר: "הייתה לנו פתיחת שנה חזקה. תוצאות הרבעון הראשון משקפות את ההתמקדות שלנו בהשגת צמיחה ורווחיות בקנה מידה גדול. השגנו צמיחה של 54% ב-ARR ממנויים וצמיחה של 37% בהכנסות, תוך הרחבה משמעותית של שולי הרווח התפעולי והגדלת תזרים המזומנים הנובעים מפעילות שוטפת".

רדקום וסרגון: חברות ציוד התקשורת שעלו בעקבות חוזים

שתי חברות מקבוצות רד בלטו בימי המסחר האחרונים בעליות על רקע דיווחים על חוזים חדשים. רדקום , שמספקת לחברות תקשורת פתרונות לתובנות רשת, הודיעה שנבחרה על-ידי ספקית תקשורת מארה"ב להרחיב את פתרונות הרשת שלה. הפתרון של רדקום יוטמע על גבי הענן של אמזון . רדקום מנוהלת כיום על-ידי חיליק איטמן ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 147 מיליון דולר, אחרי עלייה של 10.2% בימים חמישי ושישי ושל 18.1% מתחילת השנה.

במקביל סרגון , ספקית פתרונות לתחום התקשורת האלחוטית ו-5G, עלתה ב-9.7% ביומיים אחרי שדיווחה שבמהלך הרבעון הראשון של השנה צברה הזמנות בהיקף שמתקרב ל-10 מיליון דולר מחברות מסקטור האנרגיה, להן היא מספקת פתרונות קישוריות לרשתות פרטיות. המנכ"ל דורון ארזי מסר כי העסקאות הללו הן אסטרטגיות לחברה ומשקפות לא רק את ההשפעה הגוברת של סרגון בסקטור האנרגיה, אלא גם את המחויבות שלה לספק טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות פתרונות קישוריות אלחוטיים חדשניים. סרגון נסחרת בשווי 260 מיליון דולר אחרי עלייה של 40.7% במניה מתחילת השנה.