שברה את שיא הרייטינג של התאגיד: כמה ישראלים צפו בביצוע של עדן גולן באירוויזיון?

המתמודדת הישראלית באירוויזיון עדן גולן שברה אתמול שיא בתאגיד השידור הציבורי מאז הקמתו, כאשר הריטיינג בזמן הביצוע שלה לשיר "הוריקן" עמד על 53.6% • המשדר כולו גרף רייטינג של 36.8% - שיא מאז 2019

עדן גולן מופיעה בגמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner
עדן גולן מופיעה בגמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

גמר האירוויזיון, תחרות השירה האירופית, עבר בהצלחה ללא אירועים ביטחוניים למשלחת הישראלית. הביצוע המרשים של עדן גולן, שייצגה את המדינה בכבוד רב, היכה גלים בכל אירופה. היא סיימה במקום החמישי, זאת למרות שרוב השופטים מהמדינות השונות לא נתנו כלל נקודות לישראל. עם זאת, ישראל הייתה במקום השני מבחינת הצבעות הקהל, עם 323 נקודות. 

ההופעה הישראלית והמלחמה בעזה השתלטו על סדר היום באירוויזיון השנה
שיטת ההימורים והסיכויים: מאחורי הקפיצה של עדן גולן לצמרת הטבלה באירוויזיון

אבל לא רק על במת האירוויזיון - גולן הצליחה לשבור שיאי רייטינג עבור תאגיד השידור הציבורי "כאן". כך, דקת השיא של משדר האירוויזיון אמש ב-22:37, בה הופיעה גולן עם השיר "הוריקן", שברה את שיאי הצפייה מאז הקמת התאגיד והשיגה 53.6% ועם 1,700,000 צופים.

המשדר עצמו שנמשך קרוב ל-4 שעות הגיע לרייטינג של 36.8%, שיא מאז שידור האירוויזיון ב-2019 בישראל.

במקביל לאירוויזיון - ברצועת הפריים-טיים - משדר החדשות בקשת 12 רשם 11.6%, "פקין אקספרס" ברשת 13 רשם נתון נמוך של 2.1%, ו"הפטריוטים" בערוץ 14 רשמו 5%.

האירוויזיון אמש שבר גם את שיאי הצפייה של התאגיד בדיגיטל, עם 955,555 אלף צפיות (עד חצות) בשלוש הפלטפורמות יחד: "כאן BOX", אתר "כאן" ואפליקציית "כאן"; זאת לעומת 400,000 בגמר בשנה שעברה.

בשנה שעברה, לפי נתוני ועדת המדרוג, משדר גמר האירוויזיון של נועה קירל רשם 31%. בזמן הביצוע של קירל נרשם נתון גבוה יותר, 38.7%. אם נשווה זאת למשדר של שנת 2018, נטע ברזילי רשמה 35% במשדר הגמר. בשנה שעברה מסרו בתאגיד שכל משדר הגמר גרף מעל ל-400 אלף צופים בפלטפורמות הדיגיטליות.

גם משדר חצי גמר אירוויזיון ביום חמישי בו עדן גולן השתתפה רשם לתאגיד השידור הציבורי 25.9% רייטינג, שיא מרשים לתאגיד בחצאי הגמר. בשנה שעברה, חצי הגמר עם נועה קירל הגיע ל-23.7%, ו-ב-2018 חצי הגמר עם נטע ברזילי הגיע ל-23.8%. לכך הוסיפו עוד 85 אלף מכשירים שצפו בעדן בפלטפורמות הדיגיטליות, להבדיל מחצי הגמר של קירל שעמד על 79 אלף מכשירים.

השאלה המרכזית שמופנית כרגע לתאגיד השידור הציבורי - האם הוא הצליח לרתום את הצופים שיישארו לצפות בתכני התאגיד גם אחרי שהאירוויזיון ייגמר.